czwartek, 21 sierpnia 2014

68# knedle z kaszy jaglanej


Przedstawiam wspaniaaaaaaałe i pyszne knedle, które panują na blogosferze! O wiele zdrowsze, a w smaku jak dla mnie- lepsze. 
Bardzo proste w wykonaniu i w miarę szybkie. U mnie ze śliwkami w środku. Najlepiej kupić małe węgierki, mocno dojrzałe, słodkie. Podałam z jogurtem naturalnym, amarantusem i sosem jagodowym (gdyż chciałam więcej słodyczy :D) + obowiązkowo banan. 
O ile z kaszą jaglaną się lubię, ale nie ubóstwiam, tak te knedle podbiły moje... kubki smakowe! Moje i mojej mamy też ;)


Porcja na około 5 knedli (jak na zdjęciach):
100g zmiskowanej kaszy jaglanej
łyżka mąki ziemniaczanej
szczypta soli
śliwki (około 5 sztuk)


Wstawić garnek z wodą na knedle. Posolić wodę. Zagnieść ciasto z kaszy i mąki. Formując kule można opruszyć dłonie mąką pszenna, ułatwi to pracę z nimi. Brać porcje ciasta, rozpłaszczać je w dłoni, kłaść śliwkę i formować kulę. Ugotować we wrzątku. Po wypłynięciu odczekać jeszcze około 2 minut i wtedy wyjąć. 


Jeszcze raz bardzo polecam ;)






12 komentarzy:

  1. prześlicznie wyszły i pewnie też tak cudownie smakowały :) robiłam i jeszcze nie raz zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam je dzisiaj robić! :D Pysznie się prezentują! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiem co jutro na śniadanie! Dzięki za przepis! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. są naprawdę pyszne :)
    swoje podałaś świetnie, wyglądają apetycznie!
    bardzo się cieszę, że mój wpis zachęcił cię do spróbowania tych knedli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają cudownie delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o jej! wyglądają pieknie!!! ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie gładkie, o matko. Jesteś mistrzynią, aż mi slinka pociekła!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają cudownie! Ja jestem wielbicielką jaglanej, więc na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jaglana najpierw ugotowac mam rozumiec? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy można użyć mąki pszennej? ewentualnie krupczatki?

    OdpowiedzUsuń