poniedziałek, 26 września 2016

328# gofry-chmurki!




Dzisiaj przepis na najlżejsze gofry jakie kiedykolwiek jadłam. Zapraszam!

Przepis na 3 sztuki ze zdjecia: 

2 jajka
20 g mąki (u mnie pszenna)
20 g odżywki białkowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli
opcjonalnie: cynamon, ulubiony aromat
dowolne dodatki: u mnie dżem czekowiśnia i banan

Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli. Dodać żółtka do ubitej piany i krótko zmiksować. Dodać mąkę, odżywkę i proszek do pieczenia (ewentualnie również cynamon/aromat) i wymieszać łyżką. Smażyć na natłuszczonej i rozgrzanej gofrownicy. 

Makro 3 szt. gofrów bez dodatków: 
ok. 343 kcal B30/W17/T17




7 komentarzy:

  1. A co można zastąpić odżywkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolną mąką, tylko wtedy należy dosłodzić ciasto, np. cukrem ok. 1,5 łyżeczki :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale narobiłaś ochoty na gofry ! wyglądają jakby były mega chrupiące <3
    szkoda, że moja gofrownica ostatnio wyzionęła ducha ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi się zachciało gofrów! Zapraszam na swojego bloga kulinarnego. https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Odżywka jako słodzik to częste u mnie. Muszę zrobić takie gofry, wieki nie jadłam ;c

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne weekendowe śniadanie.
    Stanowczo zbyt długo już gofrów nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń