piątek, 27 lutego 2015

197# kruche ciasteczka z dżemem




Siedziałam. Wstałam. Pomyślałam "zrobię ciastka". I są. A raczej już dawno nie ma :P pyszne, proste i szybkie!
Przepis pochodzi z marcowego magazynu Kuchnia, chociaż troszkę zmieniłam proporcje.

Na 12 dużych ciastek:
180 g miękkiego masła
90 g cukru
220 g mąki (+do oprószenia rąk)
1 małe jajko
szczypta soli
dżem lub marmolada (im twardsza tym lepsza, nie "wyleje" się z ciastek)

Masło ubić z cukrem na jasną i puszystą masę (ok. 5 minut). Dodać jajko i zmiksować. Dodać mąkę, szczyptę soli i lekko zmiksować mikserem. Następnie szybko zagnieść ciasto ręką. Z ciasta uformować wałek (w razie potrzeby lekko podsypując mąką) i wycinać kawałki. Formować kulki, spłaszczyć ręką i kciukiem robić dziurkę. Wypełnić dżemem. Piec w 180 stopniach przez około 18-20 minut, aż się zezłocą.



11 komentarzy:

  1. Wszelkiego rodzaju wypieki powstające pod wpływem nagłej myśli "zrobię to" zawsze są genialne!
    Przepysznie wyglądają. Robię podobne, tylko zamiast mąki daję kleik ryżowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno są o wiele smaczniejsze niż te z cukierni, czy z paczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie proste i pyszne ciasteczka ♥ Aż nabrałam ochoty, żeby coś upiec!

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasteczka uwielbiane są przez moją rodzine :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mama dziś do mnie mówi, żebym poszła do sklepu i kupiła jej ciastka, te takie kruche z marmoladką w środku, takie jej ulubione... nie poszłam i nie kupiłam, ale teraz to jej chyba zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wpraszam sie do Ciebie i to już postanowione! :D

    OdpowiedzUsuń