środa, 1 kwietnia 2015

220# tosty jaglane




Mam dzisiaj dla Was małe urozmaicenie. Znudzeni plackami, omletami, jaglankami/owsiankami? Wyjmujemy blender, nagrzewamy toster i pieczemy! Mała odmiana, prosta i pyszna!
Kluczowym elementem jest dobre nagrzanie i natłuszczenie tostera (lub sandwichera jak kto woli :D). Wtedy nasze tosty nie przywrą i będą w ładnym kształcie.

Na 2 podwójne tosty:
pół woreczka ugotowanej kaszy jaglanej (ok. 50 g przed ugotowaniem)
1 jajko+ 1 białko
1 łyżeczka mielonego lnu (można pominąć)
1 łyżeczka cukru (u mnie eytrol)
duża szczypta cynamonu
szczypta proszku do pieczenia
szczypta soli
1  łyżka mleka
1 duża łyżka mąki pełnoziarnistej

Kaszę zmiskować z jajkiem, białkiem i mlekiem. Powinniśmy otrzymać gładką konsystencję. Dodać mielony len, cukier, proszek do pieczenia, sól, cynamon i mąkę. Wymieszać wszystko łyżką, aż składniki nam się połączą. Piec w tosterze ok. 4-5 minut (u mnie trochę przedłużone "działanie światełek" na tosterze). 




12 komentarzy:

  1. Przepis na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł superowy! Ciekawe jak to będzie u mnie w praktyce :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, wykorzystam go jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię te małe tosterowe ciasteczka :D ale jaglane? hmm ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam z opiekacza takie ciastka ale nie wpadłabym żeby z jaglanki zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne i pomysłowe :)
    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://jagodzianacoffee.blogspot.com/2015/03/konkurs-zapraszam.html Zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł! Wyglądają bardzo smacznie, zapisuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie tosty to ja rozumiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysłowe! Uwielbiam tosty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzis rano zrobione na sniadanie, PRZEPYSZNE!

    OdpowiedzUsuń