poniedziałek, 26 stycznia 2015

173# marchewkowa owsianka




O tym, że ta owsianka będzie dobra, wiedziałam od razu. Kilka lat temu spróbowałam dobrze znanego ciasta marchewkowego, więc pierwszy "szok marchewkowy" już przeżyłam. Owsianka wyszła bardzo syta, z nutą korzenną za sprawą przypraw. Bardzo polecam!


4  łyżki płatków owsianych
dowolne mleko
pół dużej marchewki startej na tarce
ulubione przyprawy: u mnie szczypta przyprawy do piernika i pół łyżeczki cynamonu

Płatki na noc zalać mlekiem do poziomu płatków i wstawić do lodówki. Rano dolać odrobinę mleka i zagotować. Dolewać mleko podczas gotowania do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Startą marchewkę i przyprawy dodać do gotującej się owsianki i całość podgrzewać około 2 minut. Podawać.



jak głowy nie widać to znaczy, że kota nie ma?

Styczniowe Owsianki

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam owsiankę z marchewką!
    Zawsze chciałam takie wstążki z marchewki ukręcić, ale nigdy mi nie wyszły. To nie fair! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to bardzo proste, wystarczy zwykła obieraczka ;) tak jakbys obierała marchewkę, tylko cały czas w jednym miejscu i wychodzi szeroki pasek :)

      Usuń
  2. owsianka z marchewką,tego jeszcze nie próbowałam,zazwyczaj robię z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój kto ma taką samą taktykę. Jak on mnie nie widzi, to znaczy, że ja go nie widzę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te ślimaczki na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam marchewkoa tylko w czekoladowej wersji, muszę jeszcze taką z samą marchewką spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam takiej 'czystej' marchewkowej owsianki, u mnie zawsze marchewka była z czymś np.ostatnio z kakao ;) muszę spróbować takiej tylko marchewkowej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam zarówno ciasto marchewkowe jak i marchewkową owsiankę :) jedna z najlepszych! jeszcze orzechów mi tu brakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tę wersję owsianki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale pięknie udekorowana tą marchewką, super śniadanie!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ciasto marchewkowe po raz pierwszy spróbowałam w zeszłym roku i bardzo mi smakowało, więc w tym wypróbuję taką owsiankę:)
    Dzięki za wpis :)

    OdpowiedzUsuń