wtorek, 27 października 2015

288# chleb bez mąki





Pyszny chleb bez grama mąki. Kiedyś kupowałam gotowe mieszanki w biedronce, ze specjalną foremką, teraz nie mogłam ich dostać, więc postanowiłam sama zrobić taki chlebek.


Na keksówkę ok. 25 cm:

500 g ziaren (u mnie siemię lniane, sezam, trochę amarantusa, pestki słonecznika i dyni oraz płatki owsiane)
4 jajka 
2 łyżeczki soli
olej do posmarowania formy

Jajka ubijamy na puszystą masę. Ziarna mieszamy ze sobą i z solą. Łączymy składniki i odstawiamy na ok. 1h. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni, przez ok. 60 minut. 
W pełni wystudzic przed krojeniem.



2 komentarze:

  1. Ciekawe, tym bardziej, że poszukuję wiecznie nowych inspiracji bezglutenowych :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja babcia raz zrobiła podobny chlebuś! pyszny!

    OdpowiedzUsuń